onsdag 6 februari 2008

Drinkprov

Idag hade vi barprov, i måndags fick vi 50 drinkar vi skulle lära oss om inte mer. och idag var det stora provet. Men, det kom upp 10 superlätta drinkar (side car, mojito, tequila sunrise) plus lite praktiska frågor om hur man jobbar i en bar, vad skillnaden är på en vodkatini och en vodka gibson mm. Så det gick bra!
Ikväll skall jag jobba på Holiday, 5 timmar, men pengar är alltid pengar. De flesta i min klass ska jobba så det är ju ungefär samma som om man sitter och häckar i soffan med dem. :)

Ja! vi har varit på en superfin gård idag, Fäviken. superfina hus, fin miljö mm. Det enda jag störde mig lite på var att det inte kändes äkta, de gamla grejer som min familj har har vi hittat på diverse auktioner eller loppisar, kämpat lite för helt enkelt. Vissa saker hittade vi i Bönhuset som mamma och dom har sålt nu tyvärr. Men tillbaka till Fäviken. En natt ute i skogen kostade 150tusen för 8 personer, men om man bara var 2 fick man betala lika mycket. Men fint, det var det.

Jaha, då var det dags att gå och byta om till jobbet. roligt värre!

Puss & Kram

//Molly

Inga kommentarer: