måndag 18 februari 2008

Last week of the time of my life.


Nu har jag påbörjat min sista vecka i skolan. någonsin.


Om jag inte ska plugga vidare såklart. Vilket jag nog kommer göra om några år, restaurang akademien, sommelier. Kanske.


Håller på med min examensupgift till Religion A just nu, Man fick välja en religion, livsåskådning eller en sekt att skriva om. Jag valde att skriva om den Grekiska mytologin. Jesus vad härligt det är! Jag är helt tagen av alla mörker gudar och av alla vackra namn och ord, och man man letar lite info på wikipedia så finns massa fina bilder som man blir kär i! Bilden ovanför är Mörkret Nyx. på latin Nox. Och såhär beskrivs hon på Wiki:
"De grekiska namnet Nyx betyder 'jordens dunkel' och hon var nattens gudinna i den Grekiska mytologin."
Låter inte för mycket för världen men tänk att vara nattens gudinna eller jordens mörker. Scary men fortfarande vackert.
Det kanske vore något för mig när jag blir stor?
Nu är det dags att fortsätta med pluggandet.
Puss & Kram
//Molly
PS
Ursäkta min tidigare stavning av ordet sommelier, vi hade en diskution idag med vår lärare Janne då jag skämtsamt sa att det stavades så och att man minsann kunde utbilda sig till det. Därför sprang nog mina tankar iväg då jag stavade, det jag menar är i varje fall sommelier.
Basta.
PUSS!

1 kommentar:

Anonym sa...

Somalier låter som en bra utbildning. ;-)

Jag har hört att det finns en frän hotellutbildning i Dubai. Kanske vore något. Men först ska du bo en tio-tjugo år hos mamsen. Nej, jag är inte alls ironisk heller :-D