onsdag 23 januari 2008

Smörgåstårta





I morse gjorde vi Smörgåstårtor på gastronomin. Jag lackar så jävla hårt på alla testosteronstinna killar som har varit på kökspraktik i 8 veckor och tror att de äger världen. De får jättegärna bete sig så i ett riktigt restaurang kök (eller, de måste de göra för att lyckas) men inte i ett undervisningskök! Låt dem komma och ställa sig i receptionen och hantera all stress som kan komma där, en arg britt som skriker på en så det ekar i hela lobbyn, plus 10 gäster i baren och 5 incheck på samma gång, då kan de komma och snacka, då skiter jag faktiskt i om de kan göra en god skagenröra eller inte. basta.



Anki somnade i min soffa, försökte väcka henne men utan framgång, så här sitter jag och bloggar nu istället.






Vi har en lägenhet med diskmaskin, superlyxigt, men nu har en vattenläcka uppdagats. Under hela vasken. Vaktis har skurit upp hela den deppiga brun/beige/grå/matfläckiga/ciggbrända platstmattan som legat på golvet i 8 år för mycket och i morgon skall de ställa in en fläkt för att torka betongen. Kul att det sista vaktis säger innan han går är, "ja, ni får inte använda kranen eller vasken de närmaste dagarna". Vi har disk. Jag måste städa.

Och nu måste vi köpa nya slangar till diskmaskinen.


Längar tills jag har min egen lägenhet som jag kan inreda själv!
Att göra efter studenten: (OBS: 119 dagar kvar)
Åka till Budapest med mamma
Börja jobba på ett hotell, vilket får tiden utvisa
Flytta in i min egen lägenhet
Åka till Thailand eller annat varmt, vackert land.
Den 17e Maj är det studentbal. Jag MÅSTE hitta en klänning, får göra det då jag är hemma i Stockholm 22 Februari- 01 mars.
Puss & Kram
//Molly

Inga kommentarer: