onsdag 30 januari 2008

ytepyttesmå

idag har vi gjort petifourer i skolan, små bakelser där basen är gjord på sockerkaka,mandelmassa, sockerlag och i våratfall mörk rom eller mint.
Man formar massan som bildas till kuber, bollar eller till trekanter och sedan doppar man dem i ljus, mörk eller vit choklad. Spritsar lite choklad över och sedan dekorerar man med små maripanfigurer som vi hade gjort innan, jag gjorde en minimal tiger´, en fjäril en vit lilja och massa andra små saker, riktigt roligt! Sedan har vi haft massage idag, vi fick masssera varandra och lära oss hur man använde händerna och om lite punkter i ryggen. intressantvärre!

Tänkte bara skicka ett tack och ett hej till pappas fru N som är en riktig klippa! :)

Nu ska jag upp på konst och plugga lite, i morgon har vi etik och moral avsnitt på religionen och jag ska prata om fosterdiagnostik.

Jo just det! Jag såg Bee movie igår! hallelulja vad härlig den var! och jösses, var det någon mer än jag som såg Carolina Gynnings program? Jag älskar hennes sätt att vara men ibland undrar man ju vad som händer men henne. Igår fick hon för sig att hon var religiös och att att hon skulle bli Kabbalhjude. "det var en som stod vid den heliga väggen och gnuggade den där heliga boken de läser mot ansiktet, eller, visst är det bibeln de läser? va?" Fast att hon kan säga en sådan sak och få komma undan med det tycker jag är lite härligt. Hon gjorde en väldigt fin tatuering, hon skrev "fjäril" på hibreiska på handleden, en rätt stor tatuering men den blev jättefin! Jag tror att jag skulle vara för nojig för att våga tatuera mig utomlands, men det är ju knappast en Svensk uppfinning så varför inte?

Puss & Kram

//Molly

Inga kommentarer: