lördag 19 maj 2007

Skralt i kassan

i morgon är det den 20:e och det innebär matpengar för mina roomies. :)
vi har inte haft mat hemma på en vecka eller så, men det bästa är att man blir jäkligt påhittig när det är så!
igår morse käkade jag hårdbröd med typ världens godaste tonfiskröra.
1 burk tonfisk
1 ägg
matlagningsyoughurt
en klick majonäs
curry
salt&peppar

koka ägget och skärdet i små bitar när det är klart och kallt.
sen är det bara att blanda ihop allting till en härlig liten sörja!
Godast är det självklart att äta denna gudomliga röra i en baguette med massa god sallad..

Nu skall jag återgå till pluggandet som jag skrev om tidigare. Hoppas på att bli klar till ikväll..
Igår hade vi massa godis när vi pluggade men idag har ingen orkat gå ner till ica. (ingen har egentligen råd heller direkt) Jag tror jag ska ta mina sista 50 jag har på kontot och köpa lite PLUGGGODIS! detär man värd om man sitter och pluggar på en lördag!

(jag är så lätt att övertala!)

puss och kram

//Molly

2 kommentarer:

Tumbling Marbles sa...

You can add a language translator to your blog, if you wish to. The same would certainly help visitors to your blog.

Thanks!
TM.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Vadå, har du råd att köpa godis men inte mat? PRIORITERA unge!