tisdag 1 maj 2007

trötta ligan

Igår var det finmiddag i lägenheten.
Jag, Anki, Svettlana, Kerstin, Jacob, Tracy och F. käkade hos oss! Riktigt trevligt var det minnsann! Jag lagade Fläskfilé. Den marinerades i sweetchil-sås, balsamvinäger olivolja och lite kryddor. Den stekte jag sen i grillpanna.
I ugnen stog chevré potatis. klyftpotatis som jag strött chevré över, riktigt gott. Potatisen var också smaksatt med timjan & olivolja.
Kerstin hade gjort en jätte god sallad, (tydligen) men den räckte inte till mig. :(
efter det blev det utgång, vi gick på country, Det var fullsmockat med 40+ och varmt som satan men det var nice ändå!
Sen käkade vi säsongens sista kebabmacka från laban, sjukt gott! ;) Men jag tror att det var sista dagen de höll öppet tyvärr.

Ikväll är det sommarfesten på Dippan. Det är festen som avslutar säsongen på riktigt, man måste vara utklädd. Jag skall ha morgonrock och tofflor tror jag, för jag orkar inte spöka ut mig... ;)

kramar!

Molly

PS

Glömde berätta att jag var inne i Östersund igår, shoppade upp alla mina pengar,
*Jeans
*skor (som jag fick lämna tillbaka när jag köpte en jacka)
*En jacka
*Två tunikor
*en cheap monday sjal

skall lägga in en bild på den gudomliga (och sjukt dyra) diesel jackan om jag hittar en!

DS

Inga kommentarer: